Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Margareta Dahl - 11 februari 2009 19:28

Nu är valplådan på plats, desinficerad och klar att tas i bruk.  Tack Anki och Tomas för lånet och tack för hjälpen med transport och uppmontering.  Funny undersökte lådan väldigt noga - hon kände nog att det luktade "hemma" och "mamma".

Så det är bäddat för Alma - få se om hon vill ligga där i natt.

Natten som gick följde jag Marias råd.  Placerade de andra fyra i min säng på övervåningen, släckte ljuset och stängde dörren och gick därifrån.

Döm om min förvåning när det inte hördes ett pip på hela natten.  Tvärtom - Alma och jag fick sovmorgon ända fram till klockan halv nio.   Det satt verkligen bra för så länge har jag inte sovit sedan småtjejerna Hilda och Funny kom i huset.

"Förstörelsen" var inte heller så farlig - en korgstol som vart lite söndertuggad och några strumpor som "vissa" hade haft dragkamp med.  Så det blir samma recept de kommande nätterna.  Får väl lära mig att plocka undan allt ätbart bara.

Alma har åkt sin sista biltur på ett tag framöver idag.  Hon ville inte gärna hoppa in, så i fortsättningen får det bli promenader här hemomkring, ingen tur till skogen för hennes räkning.  Maja stannar säkert gärna hemma och håller henne sällskap.

Det blev ingen röntgen av Almas stora mage idag som var tänkt.  Efter lite diskussion kom det fram att det inte var säkert att man kunde se alla valparna på röntgen om de är många - de kan skymma varandra - och då tyckte jag inte det var så stor idé, eftersom hela tanken med att röntga just var att få reda på antalet valpar.  Så då avstod vi och besparade både Alma och valparna att utsättas för röntgenstrålarna och skonade mattes kassa dessutom.

På eftermiddagen var vi och hälsade på Lorena och hennes schäfer och cockrar.  Hilda lekte med Aron i snön och nu ligger hon och sover sött till Funnys förtret.  Funny vill busa och ingen vill ställa upp.  Det är så synd om henne, tycker hon.  Och matte sitter bara vid datorn, som vanligt...

Skapa flashcards