Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Margareta Dahl - 17 februari 2009 12:48

Ytterligare en orolig natt.  Klockan 23.45 började Alma hässja och andas väldigt tungt.  Jag släppte ut henne och sedan låg hon nedanför min säng och jag masserade henne på magen och så småningom lugnade hon sig.

En timme senare var det dags igen.  Samma visa.  Nu lade jag mig hos henne i valplådan och masserade magen och strök henne över ryggen.  Till slut somnade vi båda två.  När jag vaknade igen vid 3-tiden låg Alma i min säng och sov och jag låg i valplådan!

Tyvärr blev det full cirkus på alla de andra hundarna också när de hörde att Alma fick gå ut.  Tre stycken kom ner-rusande för trappen efter att ha öppnat en dörr som går inåt.  Hur sjutton bär de sig åt?

Framemot femtiden låg jag i min säng, valpen (Funny) i valplådan (var annars - det hörs väl på namnet var valpen skall ligga), Maja i min säng, Hilda och Ida på soffan i arbetsrummet och Alma i Bia-bädden i arbetsrummet.

Ingen ordning alls, med andra ord.

Hur får man de andra tjejerna att inse att de inte kommer att få rå om sin matte lika mycket ett tag framöver?

Nåväl, till slut blev det morgon och då kom Barbro och Mauritz och hämtade Hilda för att åka till Upplands-Väsby och röntga höfter och armbågar.  Idas son Björne var också med.  Han är en kraftfull och stor hane som nog kan bli riktigt snygg med tiden.  Hoppas beskedet blir positivt!

Barbro kände också på Almas mage och sade att det var bland de största hon känt.  Det blir nog minst 10 stycken, var hennes kommentar.

Så nu vet vi vad som väntar!

Skapa flashcards