Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Ombytta roller

Av Margareta Dahl - 17 februari 2009 12:48

Ytterligare en orolig natt.  Klockan 23.45 började Alma hässja och andas väldigt tungt.  Jag släppte ut henne och sedan låg hon nedanför min säng och jag masserade henne på magen och så småningom lugnade hon sig.

En timme senare var det dags igen.  Samma visa.  Nu lade jag mig hos henne i valplådan och masserade magen och strök henne över ryggen.  Till slut somnade vi båda två.  När jag vaknade igen vid 3-tiden låg Alma i min säng och sov och jag låg i valplådan!

Tyvärr blev det full cirkus på alla de andra hundarna också när de hörde att Alma fick gå ut.  Tre stycken kom ner-rusande för trappen efter att ha öppnat en dörr som går inåt.  Hur sjutton bär de sig åt?

Framemot femtiden låg jag i min säng, valpen (Funny) i valplådan (var annars - det hörs väl på namnet var valpen skall ligga), Maja i min säng, Hilda och Ida på soffan i arbetsrummet och Alma i Bia-bädden i arbetsrummet.

Ingen ordning alls, med andra ord.

Hur får man de andra tjejerna att inse att de inte kommer att få rå om sin matte lika mycket ett tag framöver?

Nåväl, till slut blev det morgon och då kom Barbro och Mauritz och hämtade Hilda för att åka till Upplands-Väsby och röntga höfter och armbågar.  Idas son Björne var också med.  Han är en kraftfull och stor hane som nog kan bli riktigt snygg med tiden.  Hoppas beskedet blir positivt!

Barbro kände också på Almas mage och sade att det var bland de största hon känt.  Det blir nog minst 10 stycken, var hennes kommentar.

Så nu vet vi vad som väntar!

 
 
Ingen bild

Lena Gävle

18 februari 2009 10:15

Ombytta roller!
Hej margareta
Det skulle jag villa se när du fick ligga i valplådan och alma i din säng.
hoppas du får sova i din säng till vaparna kommer.

 
Maria

Maria

18 februari 2009 16:20

Ojoj.. 10 valpar.. du lär få huset fullt! :) Och jag är inte förvånad om det är funny som öppnar dörren inåt, hon verkar vara en finurlig liten dam :)

http://www.hot-spots.se

 
Anki H

Anki H

19 februari 2009 21:14

Hihi, vi har en utbrytardam här hemma också:-)
Greta heter hon och är syster till Funny. Så jag antar att det ligger i släkten!
Och visst är det bra med en stooooor valplåda:-)

http://www.editors.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margareta Dahl - 3 maj 2014 17:15


Allt är inte hundar och hundaktiviteter här i Labbehuset.  Vi försöker vara lite kulturella också och går alltid när vi har tillfälle på operaföreställningarna från Metropolitan, som otroligt nog sänds även här i lilla Arboga. Så därför passade vi ...

Av Margareta Dahl - 25 april 2014 09:30

Även dag två efter veterinärbesiktningen flyttade tre valpar.  Först ut att bli hämtad av sina nya ägare var Findus eller Farin som han kommer att kallas.  Hans husse och matte jobbar mycket med lydnad och bruks och har redan ett helt gäng hundar hem...

Av Margareta Dahl - 24 april 2014 08:45

Redan dagen efter veterinärbesiktningen flyttar de tre första valparna hem till sina nya hem.  Allra först är det Flisa som blir hämtad av sin nya husse och matte.  Flisa flyttar till en gård på landet med mjölkkor, andra hundar och många katter och ...

Av Margareta Dahl - 23 april 2014 08:15

Nu är det dags - valparna är flyttfärdiga men först måste de förstås åka till veterinären för att få sin chipmärkning, vaccination och bli besiktade och genomgångna. Så tidigt på morgonen den 23/4, på deras 8-veckorsdag, stuvade jag in dem i bilen ...

Av Margareta Dahl - 22 april 2014 09:30

Ester har tagit det som sin uppgift att "undervisa" valparna i allt kul man kan göra - gnaga på pinnar, gräva stora hål i trädgården och inte minst att bada. Det vackra vädret runt påsken värmde upp luften ordentligt och därför kom badbaljan fram o...

Ovido - Quiz & Flashcards