Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Margareta Dahl - 28 mars 2009 17:37

På plats i egna rummet


Idag har valparna fått flytta in i mitt grovkök.  Först tyckte jag det funkade ganska bra att ha dem i vardagsrummet men se´n de vägrade att vara i valplådan blev det ohållbart att ha dem springa runt lösa i både vardagsrummet och i mitt arbetsrum.  De är ju inte precis rumsrena utan lämnade efter sig både det ena och det andra precis överallt.  Jag for fram med hushållspapper och mopp dygnet runt, kändes det som.  Så idag tog jag beslutet att det var dags för dem att få eget rum.

Men inte tycker de det är så kul precis.  Helst vill de ut i hallen och in i köket och vara med med de andra hundarna och med besökare som kommer.

Idag har de framtida ägarna till en av de svarta hanarna varit här på besök och då fick "svartingarna" vara med oss i köket medan vi fikade.  Det var ju kul förstås.

I natt kommer jag att ligga kvar i bäddsoffan i vardagsrummet så att jag hör om de piper men i morgon hoppas jag kunna flytta upp till mitt ordinarie sovrum igen.  Om inte annat kommer de andra hundarna att tycka det är jätteskönt att få tillbaka sina ordinarie sovplatser.

Få se hur det utvecklar sig...

Skall vi verkligen bo här?


Lika bra att försöka sova...

Ovido - Quiz & Flashcards