Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Margareta Dahl - 18 juli 2010 10:49

Som jag nämnt förut är Stor-Clas inte alls störst längre.  När jag avmaskade valparna för andra gången i fredags så vägde jag dem först, för att de skulle få rätt dos.  Då visade det sig att "Stor"-Clas hörde till de mindre med sina 4 kg.  Så därför kallas han numera Clinton!

Störst av dem alla var Curt och Casper som båda vägde 4,9 kg.  Clara var minst av de andra med 3.9 kg och Lill-Clas hade kommit upp i hela 3,1 kg.  Han närmar sig!

Alla valparna, utom Lill-Clas som jag behåller ett tag till, har nu hittat nya hem.  Vem som flyttar vart är inte bestämt än men vissa önskemål har ju kommit in...

Det är klart att alla önskemål skall uppfyllas så långt det bara går!

Valparna har också varit hos fotografen.  Katarina, som är min webmaster, kom hit med kameran i fredags (samtidigt som Elise och Adrianus var här för andra gången och hälsade på sin svarta pojke) och vi försökte ställa upp valparna på bästa utställarmanér för att visa dem från deras bästa sida.

Resultatet kan beskådas på sidan "Valpar" på hemsidan.

Av det utlovade åsk- och regnvädret i går blev det just ingenting här.  Det regnade en liten stund - det var allt.  Men i dag söndag är det i alla fall litet svalare, runt 20 grader.  Det känns riktigt skönt och nu medan valparna sover skall jag passa på att ge mig ut i skogen med de vuxna hundarna.

Ovido - Quiz & Flashcards