Alla inlägg den 31 december 2010

Av Margareta Dahl - 31 december 2010 16:59

Tänk att få se solen på årets sista dag!  I det härliga vintervädret gav vi oss ut, hundarna och jag, för en runda i den djupa snön.  Hundarna tyckte det var jätteroligt och sprang av hjärtans lust, medan jag var tacksam att jag hade mina gamla stallstövlar på när jag pulsade fram i den djupa snön.

  

Efter en sen lunch gav Maja, Ida och jag oss ut igen för en långpromenad.  Maja och Ida tycker inte det är så roligt att vara ute på tomten utan de föredrar att få gå ut och promenera med matte.  De andra fyra kan vara ute hur länge som helst i snön och kylan.  De busar och springer runt i full fart, oftast runt bilen, och lägger sig ner och gnager på syrenbuskar och annat som råkar finnas i närheten.

  

Allt medan solen sjönk så sakteliga bakom grantopparna vandrade vi fram på den ganska nyplogade skogsvägen.  Inte ett ljud hördes, inte minsta lilla fågelpip, utom på långt, långt avstånd någon enstaka smällare som brann av.

Varken Ida eller Maja brydde sig.  Maja har äntligen - efter åratals träning genom promenader bredvid skjutbanan - lärt sig att strunta i smällar och Ida har aldrig varit rädd utan brukar "tända till" när det smäller ett skott och vara beredd på att apportera.

  

Så nu sitter jag här framför datorn med ett ångande glas glögg och försöker ladda upp några härliga vinterbilder.  Men icke!  Inte lyckades jag med det.  (Gjorde ett nytt försök lite senare - och si då gick det!)

Fick förresten för mig härom dagen att jag skulle skapa ett par fotoalbum på min sida i Facebook.  Sagt och gjort: jag gjorde ett album med titeln "Mina hundar" och ett med titeln "Valpar" och se´n satte jag igång att lägga in bilder.  Hann  till och med få en kommentar om en av mina gulliga valpar.  Men nästa gång jag gick in på min Facebook-sida - inte fanns där några bilder.  Puts väck borta!  Undrar vad jag gör för fel?  Glömmer spara eller?

I kväll blir det en lugn kväll framför TV:n med lite gott att äta och dricka.  Vem säger att man inte kan ha det mysigt fast man är ensam?  Ensam och ensam, förresten.  Med 6 hundar i huset är man ju aldrig ensam.

Fördelen med att fira solo är att man kan välja det godaste att äta som man vet. För min del blir det avokado med löjrom, kamtjatkakrabba och till avslutning, om jag orkar så långt, en riktigt krämig och vällagrad gorgonzola.  Och så lite sprudelvatten att dricka.

GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!

Skapa flashcards