Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Gott Nytt År!

Av Margareta Dahl - 31 december 2010 16:59

Tänk att få se solen på årets sista dag!  I det härliga vintervädret gav vi oss ut, hundarna och jag, för en runda i den djupa snön.  Hundarna tyckte det var jätteroligt och sprang av hjärtans lust, medan jag var tacksam att jag hade mina gamla stallstövlar på när jag pulsade fram i den djupa snön.

  

Efter en sen lunch gav Maja, Ida och jag oss ut igen för en långpromenad.  Maja och Ida tycker inte det är så roligt att vara ute på tomten utan de föredrar att få gå ut och promenera med matte.  De andra fyra kan vara ute hur länge som helst i snön och kylan.  De busar och springer runt i full fart, oftast runt bilen, och lägger sig ner och gnager på syrenbuskar och annat som råkar finnas i närheten.

  

Allt medan solen sjönk så sakteliga bakom grantopparna vandrade vi fram på den ganska nyplogade skogsvägen.  Inte ett ljud hördes, inte minsta lilla fågelpip, utom på långt, långt avstånd någon enstaka smällare som brann av.

Varken Ida eller Maja brydde sig.  Maja har äntligen - efter åratals träning genom promenader bredvid skjutbanan - lärt sig att strunta i smällar och Ida har aldrig varit rädd utan brukar "tända till" när det smäller ett skott och vara beredd på att apportera.

  

Så nu sitter jag här framför datorn med ett ångande glas glögg och försöker ladda upp några härliga vinterbilder.  Men icke!  Inte lyckades jag med det.  (Gjorde ett nytt försök lite senare - och si då gick det!)

Fick förresten för mig härom dagen att jag skulle skapa ett par fotoalbum på min sida i Facebook.  Sagt och gjort: jag gjorde ett album med titeln "Mina hundar" och ett med titeln "Valpar" och se´n satte jag igång att lägga in bilder.  Hann  till och med få en kommentar om en av mina gulliga valpar.  Men nästa gång jag gick in på min Facebook-sida - inte fanns där några bilder.  Puts väck borta!  Undrar vad jag gör för fel?  Glömmer spara eller?

I kväll blir det en lugn kväll framför TV:n med lite gott att äta och dricka.  Vem säger att man inte kan ha det mysigt fast man är ensam?  Ensam och ensam, förresten.  Med 6 hundar i huset är man ju aldrig ensam.

Fördelen med att fira solo är att man kan välja det godaste att äta som man vet. För min del blir det avokado med löjrom, kamtjatkakrabba och till avslutning, om jag orkar så långt, en riktigt krämig och vällagrad gorgonzola.  Och så lite sprudelvatten att dricka.

GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margareta Dahl - 3 maj 2014 17:15


Allt är inte hundar och hundaktiviteter här i Labbehuset.  Vi försöker vara lite kulturella också och går alltid när vi har tillfälle på operaföreställningarna från Metropolitan, som otroligt nog sänds även här i lilla Arboga. Så därför passade vi ...

Av Margareta Dahl - 25 april 2014 09:30

Även dag två efter veterinärbesiktningen flyttade tre valpar.  Först ut att bli hämtad av sina nya ägare var Findus eller Farin som han kommer att kallas.  Hans husse och matte jobbar mycket med lydnad och bruks och har redan ett helt gäng hundar hem...

Av Margareta Dahl - 24 april 2014 08:45

Redan dagen efter veterinärbesiktningen flyttar de tre första valparna hem till sina nya hem.  Allra först är det Flisa som blir hämtad av sin nya husse och matte.  Flisa flyttar till en gård på landet med mjölkkor, andra hundar och många katter och ...

Av Margareta Dahl - 23 april 2014 08:15

Nu är det dags - valparna är flyttfärdiga men först måste de förstås åka till veterinären för att få sin chipmärkning, vaccination och bli besiktade och genomgångna. Så tidigt på morgonen den 23/4, på deras 8-veckorsdag, stuvade jag in dem i bilen ...

Av Margareta Dahl - 22 april 2014 09:30

Ester har tagit det som sin uppgift att "undervisa" valparna i allt kul man kan göra - gnaga på pinnar, gräva stora hål i trädgården och inte minst att bada. Det vackra vädret runt påsken värmde upp luften ordentligt och därför kom badbaljan fram o...

Ovido - Quiz & Flashcards