Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

Donna först igen

Av Margareta Dahl - 12 februari 2011 20:50

Den första valpen som öppnade ett öga var Donna.  Nu är hon först igen - den här gången med att få ett par tänder.  Två små hörntänder sticker nu upp igenom hennes tandkött.  Alla valparna är nu svullna och ömma i tandköttet och vill gärna gnaga på nappen när de får välling, i stället för att suga i sig maten.

På valparnas 3-veckorsdag har dagen varit fylld av besök av trevliga valpköpare.  Jag känner mig så lugn vid tanken på att mina småttingar så småningom skall flytta till engagerade och kärvänliga ägare, där jag är övertygad om att de kommer att få det så bra.

Barbro, Kjelle och Vendela har nu åkt hem till sig igen, så nu faller matning och omvårdnad av valparna helt på min egen lott.  Men nu känns det inte alls så farligt längre - man börjar ju få lite rutin på att mata, både med nappflaska och "för hand".  Torrfodret, helt uppblött, stoppar jag in kula för kula i munnen på mer eller mindre matglada valpar.  Vissa tycker inte det är lika gott och kinkar lite innan de kommer igång men så småningom får de i alla fall i sig sin portion.

I morgon väntar nya besök av valpköpare.

Nu skall jag sätta mig och studera bruksanvisningen till min nya kamera, så att jag kan börja ta bilder av valparna igen, tills det är dags för sista målet för dagen vid 23-tiden.  Förhoppningsvis sover de sedan hela natten, som de gjorde natten till idag - ändå fram till klockan sju på morgonen från 24-tiden.  Då hinner man ju faktiskt få ett antal timmar av sömn, vilket känns underbart.


 
 
Ingen bild

Eva

12 februari 2011 22:55

Ser fram emot valpbilder!

Eva =o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margareta Dahl - 3 maj 2014 17:15


Allt är inte hundar och hundaktiviteter här i Labbehuset.  Vi försöker vara lite kulturella också och går alltid när vi har tillfälle på operaföreställningarna från Metropolitan, som otroligt nog sänds även här i lilla Arboga. Så därför passade vi ...

Av Margareta Dahl - 25 april 2014 09:30

Även dag två efter veterinärbesiktningen flyttade tre valpar.  Först ut att bli hämtad av sina nya ägare var Findus eller Farin som han kommer att kallas.  Hans husse och matte jobbar mycket med lydnad och bruks och har redan ett helt gäng hundar hem...

Av Margareta Dahl - 24 april 2014 08:45

Redan dagen efter veterinärbesiktningen flyttar de tre första valparna hem till sina nya hem.  Allra först är det Flisa som blir hämtad av sin nya husse och matte.  Flisa flyttar till en gård på landet med mjölkkor, andra hundar och många katter och ...

Av Margareta Dahl - 23 april 2014 08:15

Nu är det dags - valparna är flyttfärdiga men först måste de förstås åka till veterinären för att få sin chipmärkning, vaccination och bli besiktade och genomgångna. Så tidigt på morgonen den 23/4, på deras 8-veckorsdag, stuvade jag in dem i bilen ...

Av Margareta Dahl - 22 april 2014 09:30

Ester har tagit det som sin uppgift att "undervisa" valparna i allt kul man kan göra - gnaga på pinnar, gräva stora hål i trädgården och inte minst att bada. Det vackra vädret runt påsken värmde upp luften ordentligt och därför kom badbaljan fram o...

Ovido - Quiz & Flashcards