Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Margareta Dahl - 2 mars 2011 23:01

Nu har vi separerat, valparna och jag.  Vi har numera skilda sovrum.  I går kväll flyttade jag tillbaka upp till mitt eget sovrum, så i natt har valparna fått klara sig på egen hand. 

  

Matte var är Du?


  

Nähä, ingen matte här - då får man väl klara sig själv då!


Det gick nog bra i alla fall för jag hörde ingenting ifrån dem förrän kl 5.30.  Då blev det liv i luckan, så jag gick ner och gav dem ett tidigt morgonmål - de klämde snabbt i sig två liter A-fil.  Och sedan var de kladdiga så stora de var.

Så de börjar vara vana vid att bada nu.

    

Ett bad i baljan är jätteskönt när man blivit kladdig!


Idag på eftermiddagen när solen sken fick valparna gå ut en liten stund för första gången.  Gissa om det var populärt!  De skuttade upp och nerför trappan som om de inte gjort annat.  Slogs och sprang och bajsade om vartannat.  Sedan sov de sött i över en timme, innan det var dags för mat.

Den elaka matten bestämde sig för att prova att inte mixa maten utan att ge den bara blötlagd.  Det var inte populärt och när jag gick in till valparna någon timme senare var maten orörd.  Så det var bara att ta fram mixern igen och då slank allt ner på nolltid.  Så nog vet de vad de vill, de små liven!




Skapa flashcards