Alla inlägg under april 2011

Av Margareta Dahl - 3 april 2011 19:39

I går flyttade ytterligare en av valparna - Domingo - som skall kallas Dogge (Doggelito) framöver.  Hemresan hade gått jättebra och t o m katten i nya familjen verkar acceptera Dogge, om han inte busar alltför våldsamt.  Men jag skulle tro att katten kommer att visa var skåpet skall stå och att Dogge får spela efter kattens regler.

 

Domingo flyttar till Stockholmstrakten


Så nu är det bara tre små brunbjörnar kvar.  Lilla (Tumme)Lisa, som skall bo här för gott och förhoppningsvis bli en fin avelstik vad det lider, Dexter, som också får bo kvar här tills vidare, och så Dennis eller Bruno, som han kommer att kallas i sitt nya hem.

Valparna får nu vara med oss andra nästan hela tiden, det är bara när de äter och sover på natten, som de behöver vara i valprummet.  Det har inte varit så populärt att vara ute de senaste dagarna.  Snön har avlösts av lera och slask och än så länge har de inte fått smak för att bada i vattenpölarna.  Men däremot i sina vattenskålar.  Avbröt just två små pojkar som gjorde sitt bästa för att skvätta ut allt vatten med framtassarna.  Jättekul!  Den stora vattenskålen i köket stjäper de ur med jämna mellanrum, så att hela köksgolvet simmar.  Tur att man inte har trägolv.

Idag har jag varit på ett första möte i den nybildade utställningskommittén för SSRK Bergslagen som jag lovat vara med i.  Det behövs ju att både "vetande" och grejer förs över till min efterträdare.  Men det kommer säkert att bli jättebra.  För min egen del hoppas jag däremot att arbetsbördan skall minska högst väsentligt, för vissa perioder har det nästan varit övermänskligt.

Skapa flashcards