Direktlänk till inlägg 3 januari 2012

GOTT NYTT ÅR!

Av Margareta Dahl - 3 januari 2012 12:59

Så har det då blivit 2012.  Nyåret var en härlig helg med underbara promenader, god mat och trevlig samvaro. 

Jag brukar aldrig avge några nyårslöften, för jag vet att jag sällan kan hålla dem, men i år tänkte jag i alla fall försöka skärpa mig och skriva lite oftare i min blogg.

Hela sommaren och hösten gick i ett enda svep och till slut blev det så mycket jag ville blogga om att jag inte visste var jag skulle börja.  Så nu försöker jag starta på ny kula.

Det har ju varit stora förändringar i "hundfamiljen" - 8 hundar har blivit tre - under hösten.  Det skall jag försöka återkomma till så småningom.  Den största förändringen för mig personligen är att jag lärt känna en underbar man, Christer, som inte bara är en mycket god vän och förtrogen, utan också älskar hundar - och är mycket skicklig att jobba med och dressera dem.  Mina hundar känns som rena vildarna i jämförelse men hans underbara Duva, en 4-årig goldentik.

Samvaron med Christer och Duva har också medfört att mina kvarvarande hundar Alma, Lillan och Liza och jag får mycket mer motion än tidigare.  Vi går underbara långpromenader med matsäck, stannar i någon skogsbacke och fikar och gör ev. upp en liten eld, där vi och hundarna sitter och myser.  Sickelsjöskogarna känns nu som en underbar tillgång med alla små vägar, stigar, bäckar och kanaler för hundarna att bada i. 

Som tidigare försöker jag hålla så mycket kontakt med mina valpköpare som möjligt och jag är så glad över alla hälsningar och fina bilder jag får från Er.  Många härliga hälsningar att glädjas över, som att se Bond på Facebook (han måste vara Sveriges mest fotograferade labbe), läsa om Blossa i hennes egen dagbok och höra hur Calle och Casper acklimatiserat sig i sina nya hem och nu till våren skall gå kurs i rallylydnad båda två.

Och om en liten stund kommer Hilda och hennes dotter Sari (nu 6 månader) hit på besök.  Å vad det skall bli roligt att träffa dem och matte Karin och husse Fredrik!

Till Er alla - ett stort tack och lycka till på det nya året!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margareta Dahl - 3 maj 2014 17:15


Allt är inte hundar och hundaktiviteter här i Labbehuset.  Vi försöker vara lite kulturella också och går alltid när vi har tillfälle på operaföreställningarna från Metropolitan, som otroligt nog sänds även här i lilla Arboga. Så därför passade vi ...

Av Margareta Dahl - 25 april 2014 09:30

Även dag två efter veterinärbesiktningen flyttade tre valpar.  Först ut att bli hämtad av sina nya ägare var Findus eller Farin som han kommer att kallas.  Hans husse och matte jobbar mycket med lydnad och bruks och har redan ett helt gäng hundar hem...

Av Margareta Dahl - 24 april 2014 08:45

Redan dagen efter veterinärbesiktningen flyttar de tre första valparna hem till sina nya hem.  Allra först är det Flisa som blir hämtad av sin nya husse och matte.  Flisa flyttar till en gård på landet med mjölkkor, andra hundar och många katter och ...

Av Margareta Dahl - 23 april 2014 08:15

Nu är det dags - valparna är flyttfärdiga men först måste de förstås åka till veterinären för att få sin chipmärkning, vaccination och bli besiktade och genomgångna. Så tidigt på morgonen den 23/4, på deras 8-veckorsdag, stuvade jag in dem i bilen ...

Av Margareta Dahl - 22 april 2014 09:30

Ester har tagit det som sin uppgift att "undervisa" valparna i allt kul man kan göra - gnaga på pinnar, gräva stora hål i trädgården och inte minst att bada. Det vackra vädret runt påsken värmde upp luften ordentligt och därför kom badbaljan fram o...

Ovido - Quiz & Flashcards