Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

Stoppad av polisen!

Av Margareta Dahl - 19 mars 2012 08:48

Mycket skall man vara med om!  I går hade SSRK Bergslagen sitt årsmöte i Köping och när jag körde dit på E18 tog jag det mycket lugnt eftersom ett av mina bakdäck håller på och ger sig och "vobblar" så att jag har en väldig obalans.  Plötsligt upptäckte jag i backspegeln att det låg en polisbil bakom mig, som körde lika långsamt som jag, så då förstod jag att - snart blir jag stoppad!  Och mycket riktigt.  De slog på blåljuset och signalerade att jag skulle stanna.  När jag körde in på vägrenen kom en polisman fram till mig och frågade varför jag körde så långsamt!  Fortkörning har jag blivit stoppad för ett par gånger förut, men aldrig för "långsamkörning"!

De ville titta på körkortet och så fick jag blåsa och sedan gick polismannen runt och kollade mina däck och höll med om att de sett att ett bakhjul uppförde sig konstigt - och sedan fick jag köra vidare.

Efter mötet (som var urdåligt besökt av medlemmarna - utom de "närmast sörjande", d v s styrelsen, valberedningen och revisor, så var det 1 (en) medlem (av 544) där!) och jag körde hemåt igen så åkte några av de andra styrelsemedlemmarna bakom mig och de såg att mitt däck uppförde sig som om det skulle ramla av vilken sekund som helst.  Jag stannade på en mack och kollade så att alla muttrarna satt fast ordentligt och så fortsatte jag långsamt hemåt och de snälla tjejerna körde bakom mig hela vägen hem för att se så att jag kom ordentligt fram.  Tack snälla Åse, Tove och Pia!

I dag på förmiddagen skulle jag egentligen ha åkt och tränat apportering med kurskamraterna från SSRK:s apporteringsteorikurs i Örebro men det vågade jag mig inte på.  I stället blir det färd till däckverksta´n för skifte till sommarhjul.  Hoppas det löser problemet!  Men min bil börjar vara ett riktigt skrälle så det är nog dags att börja se sig om efter något fräschare att åka i.  Skall försöka hitta någon mindre bil i stället, för nu när jag inte har lika många hundar längre klarar jag mig med en mindre kombi.

Apropos SSRK:s årsmöte.  Nu har jag officiellt avgått som utställningsansvarig.  Men någon ersättare har vi inte lyckats hitta.  Jag står kvar som suppleant i styrelsen och vid min sida har jag fått Annika, som brukar hjälpa mig med utställningarna och som vet allt om hur det går till på utställning.  Det vore skönt att hitta några personer till som kunde ställa upp och ta hand om arrangemangen inför utställningarna men tyvärr verkar uppfödare och andra intresserade bara vilja ha allt serverat utan att ställa upp och hjälpa till det minsta.

Min "dröm" skulle vara att få ihop ett gäng som tog hand om utomhusutställningen och ett gäng som skötte vinter-utställningen inomhus (om det nu går att hitta någon inomhuslokal vill säga) plus en materialförvaltare som tog hand om alla grejer som måste till, så kunde jag mycket väl tänka mig att ställa upp som motor och ansvarig.  Men hur den drömmen skall kunna realiseras vet då inte jag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margareta Dahl - 3 maj 2014 17:15


Allt är inte hundar och hundaktiviteter här i Labbehuset.  Vi försöker vara lite kulturella också och går alltid när vi har tillfälle på operaföreställningarna från Metropolitan, som otroligt nog sänds även här i lilla Arboga. Så därför passade vi ...

Av Margareta Dahl - 25 april 2014 09:30

Även dag två efter veterinärbesiktningen flyttade tre valpar.  Först ut att bli hämtad av sina nya ägare var Findus eller Farin som han kommer att kallas.  Hans husse och matte jobbar mycket med lydnad och bruks och har redan ett helt gäng hundar hem...

Av Margareta Dahl - 24 april 2014 08:45

Redan dagen efter veterinärbesiktningen flyttar de tre första valparna hem till sina nya hem.  Allra först är det Flisa som blir hämtad av sin nya husse och matte.  Flisa flyttar till en gård på landet med mjölkkor, andra hundar och många katter och ...

Av Margareta Dahl - 23 april 2014 08:15

Nu är det dags - valparna är flyttfärdiga men först måste de förstås åka till veterinären för att få sin chipmärkning, vaccination och bli besiktade och genomgångna. Så tidigt på morgonen den 23/4, på deras 8-veckorsdag, stuvade jag in dem i bilen ...

Av Margareta Dahl - 22 april 2014 09:30

Ester har tagit det som sin uppgift att "undervisa" valparna i allt kul man kan göra - gnaga på pinnar, gräva stora hål i trädgården och inte minst att bada. Det vackra vädret runt påsken värmde upp luften ordentligt och därför kom badbaljan fram o...

Ovido - Quiz & Flashcards