Alla inlägg den 28 april 2013

Av Margareta Dahl - 28 april 2013 17:30

Trots att april varit både kall och blåsig har solen värmt riktigt skönt emellanåt.  Så på våra hundpromenader har vi njutit i fulla drag av både djur- och naturliv, Christer och jag.

Jag låter bilderna tala för sig själva:


           

Vattnet porlar överallt runt knuten på Labbehuset - till hundarnas stora förtjusning.


     




         

          

Blommorna börjar titta fram...


           

Och fåglarna vaknar till liv...


 

Vitsippsbackar...


 

Och änder i sjön...


Men det har inte bara varit naturupplevelser i april utan även en hel del hårt arbete.  För det första finns det hur mycket löv som helst som borde krattas ihop - så blir det när man har stora ekar och dessutom en massa bokar på eller runt tomten:


             

Många stora lövhögar att frakta bort...


 

Lillan tycker det är måttligt roligt med trädgårdsarbete...


Och så det mest fantastiska av allt: jag har fått en altan!  Efter nästan sju år har drömmen blivit verklighet!


   

Här är första grunden gjord.  Vi kom på den lysande idén att använda alla tompallar som bara står och skräpar som underlag...


Och här kommer själva golvet på.  Snart kan jag sitta här och njuta i solen!  Så småningom skall det även bli räcke runt en del av altanen och lite blommor förstås.  Tack snälla Christer för hjälpen! 


Nu bär det av mot Danmark för parning av Lillan och till lite semester samtidigt.  När vi kommer tillbaka hoppas jag att vårvärmen har kommit hit på allvar.




Skapa flashcards