Alla inlägg den 24 februari 2014

Av Margareta Dahl - 24 februari 2014 10:09

Tycker det var alldeles nyligen jag skrev om Lillans väntade valpar.  Och nu är de valparna 7.5 månad och det är Hilda som är dräktig och snart skall valpa.  Så det här året inleddes på samma sätt som 2013 - i väntan på att Hilda skall få sina valpisar, med den skillnaden att nu vet jag att hon har något i sin tjocka mage.  Vågade inte annat än att göra ultraljud den här gången, med tanke på att det inte blev några valpar vid förra försöket.

På ultraljudet såg veterinären minst 6 valpar - men det kan lika gärna vara dubbelt så många för de kan ju dölja varandra.  Men 12 vore lite väl mycket, även om jag har många valpköpare i kö.

Många blir det nog i alla fall...


 

    

Hilda med sin tjocka mage - nu är det bara ett par dagar kvar och hon är beredd.


I går bäddade vi valplådan till Hilda och bäddsoffan till mig.  Fast jag har ju fått dela min bädd med tre labbar, som tur är i omgångar.  Ester har intagit valplådan och sovit där i natt, fast just nu ligger Lillan där med Hilda sittandes bredvid.


 

Valplådan är klar och väntar bara på Hilda och valparna


Om hon "håller tiden" och valpar som hon gjort tidigare är det dags natten mellan tisdag den 25:e och onsdag den 26:e.

Ovido - Quiz & Flashcards