Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Margareta Dahl - 19 mars 2011 18:07

Idag har de tre första valparna flyttat hemifrån.  Det känns både bra och sorgligt.  Nu är det "bara" fem valpar kvar och det känns riktigt tomt.

Först att flytta till sin nya familj var Dagny. 

  

Dagny flyttar till Stockholmstrakten


Det känns alltid extra vemodigt när den första valpen flyttar.  Men det dröjde inte länge innan det var dags för killarna Dante och Douglas att också flytta till sina nya familjer.  Det är så roligt med de här bröderna för de flyttar till var sin syster, så de kommer att få ha kontakt med varandra även i fortsättningen.

  

Här är Dantes nya familj


Tyvärr lade batterierna i min kamera av när det var dags för fotografering av Douglas men förhoppningsvis kan jag visa en bild av hans familj vid ett senare tillfälle.

Härnäst är det Dolly som åker.  Det blir på fredag i nästa vecka.  Nog känns det lite som 10 små negerpojkar. 

Av Margareta Dahl - 19 mars 2011 17:57

I måndags hade vi storbesök igen.  Då var Caspers syster Alice med matte och husse här på besök.

Vi träffade förstås Alice på utställningen i söndags också men det var extra roligt att möta Alice på lite närmre håll.  Casper och hon hade jätteroligt, åtminstone Casper.  Stackars Alice låg för det mesta på rygg och sprattlade men hon for upp lika snabbt igen.  Fast jag tror Casper hade missuppfattat det där med syskonkärlek.

 


Alice är en väldigt söt liten tjej som ser jättebra ut.  Det gläder förstås mig extra mycket eftersom jag fortfarande har en del i Alice och så småningom hoppas kunna ta en valpkull efter henne.

      

Ovido - Quiz & Flashcards