Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Margareta Dahl - 10 februari 2009 09:32

Igår bäddade jag bäddsoffan och ställde in en Bia-bädd till Alma i vardagsrummet, där valplådan skall stå.  Tänkte vi skulle börja boa in oss. 

Maja låg och sov så skönt i TV-fåtöljen så hon fick ligga kvar medan de andra tre blev utestängda.  För säkerhets skull gick jag upp i mitt sovrum och bytte om för natten och Ida, Hilda och Funny lade sig till rätta för att sova där uppe.

Jag och Alma gick se´n och lade oss i vardagsrummet.  Först var allt lugnt men efter ca 5 minuter var det naturligtvis tre stycken pipande hundar som också ville komma in.  Jag låtsades om ingenting och tänkte att de ger sig väl så småningom.  Men icke...  Efter en timme, när jag släckte lampan för att sova och de bara fortsatte, gick jag upp och öppnade grinden.  Alla ville förstås upp i min säng (80 cm bred) men efter diverse fajter blev det i alla fall lugnt.  Ett par timmar...

Det slutade med att jag vid 5-tiden gick upp och lade mig i min vanliga säng för att åtminstone få sova några timmar.

Vid halv-8 var det dags för de vanliga morgonhälsningarna, så jag känner mig ganska dimmig idag.  Jag som hade tänkt försöka sova ut ordentligt de här dagarna som är kvar fram till valparna föds.  Det blir nog knivigt.

Men i kväll gör vi ett nytt försök!

Ovido - Quiz & Flashcards